Terapia pedagogiczna
(w tym terapia pedagogiczna z elementami terapii ręki lub integracji sensorycznej)
Dla kogo?
w szczególności dla uczniów z ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się, ze zdiagnozowanymi specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz dla dzieci/uczniów z obniżonymi funkcjami percepcyjno-motorycznymi (np. wzrokowymi, słuchowymi, grafomotoryką).
Cele terapii pedagogicznej:
• stymulacja ogólnego rozwoju dziecka,
• wzbogacanie wiadomości ogólnych i słownictwa,
• rozwijanie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej i sprawności grafomotorycznej,
• doskonalenie funkcji wzrokowych i słuchowych: analizy i syntezy oraz spostrzegawczości i pamięci,
• rozwijanie czytania (techniki, tempa i rozumienia tekstów),
• kształtowanie poprawnego pisania pod względem ortograficznym i graficznym,
• ćwiczenia umiejętności matematycznych,
• doskonalenie koncentracji uwagi oraz rozumienia poleceń,
• stwarzanie możliwości odreagowywania napięć emocjonalnych i wzmacniania wiary w siebie.
Prowadzące:
- M. Osiecka,
- M. Parol,
- A. Politowska-Kowal.