Pomoc dla nauczycieli
1. Porady i konsultacje dla nauczycieli i wychowawców
– udzielane przez psychologa, pedagoga, logopedę, doradcę zawodowego na terenie poradni, po wcześniejszym umówieniu w sekretariacie poradni.
2. Współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami w udzielaniu
i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
3. Udział w zebraniach rad pedagogicznych
– zgodnie z zapotrzebowaniem, kompetencjami pracowników i możliwościami kadrowymi poradni, na wniosek dyrektora szkoły/przedszkola/placówki.
4. Cykl warsztatów
- „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” – na terenie poradni.
5. Warsztaty/wykłady organizowane na terenie przedszkoli/szkół/placówek m.in. na temat:
- Jak wypełniać formularze proponowane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Białogardzie
- Rozpoznawanie symptomów depresji u dzieci i młodzieży oraz udzielanie im wsparcia.
- Samookaleczenia – moda czy coś więcej?
- Jak mówić, by przedszkolaki nas słuchały?
- Jak wspierać rozwój emocjonalny przedszkolaków?
- Diagnoza gotowości i dojrzałości szkolnej.
- Jak rozwijać prawidłową mowę i zapobiegać wadom wymowy?
- Jak rozpoznać specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu u ucznia w szkole?
- „Metoda konstruktywnej konfrontacji” – jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów w szkole
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole lub w przedszkolu.
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Jak wspierać ucznia z ADHD w procesie dydaktyczno-wychowawczym w przedszkolu/szkole?
- Jak wspierać ucznia z autyzmem w tym z zespołem Aspergera w procesie dydaktyczno-wychowawczym w przedszkolu/szkole?
- Na czym polega diagnoza nauczycielska dziecka w przedszkolu i ucznia w szkole?
- Inne, w zależności od potrzeb.
Uwagi: W/w formy wsparcia są przeprowadzane przez pracowników poradni na pisemny wniosek dyrektora szkoły/przedszkola/placówki.
6. Grupy wsparcia:
Grupa wsparcia | Prowadzące |
---|---|
dla dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek | B. Pantoł |
dla logopedów | logopedzi |
dla doradców zawodowych | B. Pantoł |
dla pedagogów oraz osób odpowiedzialnych za współpracę z poradnią | E. Cieszko-Kowalska M. Osiecka A. Politowska-Kowal |
dla psychologów (nowość!) | E. Cieszko-Kowalska |
Daty pierwszych spotkań grup wsparcia będą podane w późniejszym terminie zarówno w formie pisemnej do szkół/przedszkoli/placówek, jak również na stronie internetowej poradni.
7. Wspomaganie szkół, przedszkoli, placówek – więcej informacji tutaj
– w zakresie realizacji zadań wychowawczych i opiekuńczych zgodnie z zapotrzebowaniem
i możliwościami kadrowymi poradni, na wniosek dyrektora szkoły/przedszkola/placówki.
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek obejmuje:
1) pomoc w diagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki,
2) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb przedszkola, szkoły lub placówki,
3) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację,
4) wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.
8. Mediacje i interwencje kryzysowe
– w zależności od możliwości kadrowych i kompetencji pracowników.